Energi

Ja, jag undra vad jag hade fått för spännande brev på posten idag. Såg bara de vita kuvertet ligga där på golvet. Nå int var det ju nå spännande. Bara en räkning, påminnelse dessutom. Jag får inga räkningar hemskickade per post mer då jag har alla direkt till nätbanken. Men konstigt nog har jag inte fått denna räkning på nätbanken, då den skulle betalas, den bord ju vart obetald där då fortfarande så de blir ett samtal till Eknäs Energi imorrn.


Iaf så är det inte sån energi detta inlägg ska handla om. Utan energi som jag själv har. Under hösten har jag märkt att jag fått mer och mer energi för varje dag som gått. Äntligen börjar man känn sig sådär någolunda ok angående energin. Den har varit ganska så låg de senaste åren.

Ja hur har jag märkt de här nu då. Ja, jag har en massa planer här hemma och har äntligen orkat ta tag i det. Få se hur de går med planerna men att jag redan orkat fundera och göra något åt saken är STORA framsteg. Annat jag har märkt på är att jag orkar göra något när jobbet är slut. Fixa ärenden, vara social och fixa mat osv. Förut har jag oftast kommit hem, blivit på soffan å kanske fixat mat. Men int just mer än det. Det har nästan vart tungt att duscha vissa dagar.

Men idag efter jobb, for jag till apoteket, sen hem, satt på en tvättmaskin, lagade mat, åt, hängde tvätten, satt på en ny maskin och nu skriver jag detta. Och det är MÅNDAG!  Funderar lite på om jag sku diska efter de här eller inte. Eller om jag sku gå igenom julgrejerna eller någo andra grejer. Fast tycker jag nog kan få ta de lugnt, nu när jag tänker efter 😉 Har ju varit ganska duktig tycker jag.


Det som jag också tror bidrar till att jag har mer energi är att jag sover så himla bra just nu. Försöker sova minst 7-8 timmar men med Netflix så kanske de blir ca. 5-6 timmar vissa nätter. Nå iaf när jag sover så sover jag. Har inte svårt att somna. Det som jag är förvånad över är att jag kan sova 12 timmar i ett streck på helgerna. Jag tror jag tar igen flera års dålig sömn eller nåt. Nä men de bra att jag sover och bra dessutom!

De senaste dagarnas härliga väder har ju också förstås bidragit till mer energi. Nog är de ju lättare att kom upp på moron nu när de ljusare ute. Sen har jag ju lyxen att få vara ute mycket i mitt jobb som jag tror har gjort att jag sover myky bätytre. Det är otroligt, fastän jag jobbar mera nu så är jag ändå mer energisk 😊 Bra så! Det är bara så himla skönt att orka göra annat än det där man bara måste göra!









Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Allvarlig allergisk reaktion

I'm back med corona!

En annorlunda sommar