Livet


Jag har inte på länge haft en sån här kväll som jag ligger och vänder och vrider och inte får sömn. Men nu tydligen var det dags, helt ok om de kommer såhär ibland, det kan man ta men jag minns tider då det var såhär varje kväll.

Iaf ligger jag här å tänker på allt möjligt men mest på livet. Ja som vi alla vet går livet upp och ner för oss alla. Det senaste 1,5 året har det vart ganska så mycket neråt. Tills för en tid sen då de gick lite uppåt, för jag fick nytt jobb. Jag är så glad att jag tog steget och vågade prova på något annat. Jag trivs super bra, så bra att de får jaga hem mig från jobbet 😉 , så ångrar inte en dag att jag bytte jobb, dessutom till ett jobb jag tänkte jobba med då jag blev närvårdare. Jo så de känns bra på jobbfronten och jag är så glad...

...men på något sätt kan jag inte vara glad till 100 %. Alltså jag är glad å "mår ganska så bra" nu men de finns en rädsla och oro att när händer det något igen, när kommer nästa smäll. Lite att man är på sin vakt. Att nu när jag har de såhär "bra" så hur länge får jag ha de så före något händer. Jag är ju så rädd att schack inte tror på mig när jag säger att jag är glad fast jag inte känner mig glad till 100%, ni ska inte tro jag inte är glad när jag skrattar och är glad. Jag är nog det, just i den stunden och det är så bra för mig att skratta så fortsätt att få mig att skratta ni. Blev så glad då 2 sa åt mig att man ser du mår bättre nu, att jag nog är en annan nu. Kiva att det syns och andra blir glada av det.  Jo de känns nog annorlunda, mot de bättre, men inte är allt bra än.


Ja ni kan ju tänk er när jag blev sjuk och tappa rösten och var på lungröntgen, då blev jag riktigt rädd när jag fick veta att de hittat nåt där, konstigt bara att jag fick veta de nästan 2 veckor efter röntgen. Jag had ju gått i den tron att allt var bra då jag inget hört men sen plötsligt har missat samtal från läkaren och då hann jag ju tänka, nå här var det nu, nu kom smälln. Inte bra då man kan läsa på appen före man talat med läkarn men iaf så var det inte någon fara förutom det jag redan visste. Tur det. Hoho, blev så lättad.

Jag har under den senaste tiden haft 2 gånger en ca 5 sekunders känsla av att oj så bra jag mår nu och varit riktigt glad. Vet ni hur skön känsla det varit? Sen har man kommit tibax till "verkligheten" igen. Men jag hoppas att denna 5 sekunders känsla börjar komma mer och mer och att jag får känna den hela tiden nångång i framtiden. Iaf vill jag tro de går åt de bättre hållet, sakta men säkert.

På tal om framtiden så den vet man ju inget om. Jag försöker leva här och nu och komma framåt. Visst har jag många drömmar ännu som jag hoppas ska uppfyllas i framtiden, samtidigt det är nu man borde uppfylla dem, inte sen. Vi vet inget om sen. Iaf har jag börjat uppfylla dem, en dröm var ett annat jobb, det har jag fått, en annan var att gå kursen om att bli stödperson/stödfamilj, vilket jag gjort, en tredje är att ta tag i hälsan, vilket jag också påbörjat och det som jag ännu inte vet eller bestämt mig med är lägenheten. Vad ska jag göra med den? Nå ska nog bestämma mig snart. Jo har nog som sagt mer drömmar men  tiden får utvisa när jag får möjlighet att uppfylla dem.


Angående lägenheten sku det vara så kul att vara med om extreme home makeover. Det sku vara så kul. Inredning å sånt är int min grej. Finns de nån där ute som sku villa vara med i det projektet så säg till. Jag ger en summa att fixa för. Någon frivillig? Jag kan flytta bort under tiden 😊 Är på väg att sälja de mesta av mina möbler och införskaffa modernare/nyare, riktigt nytt behöv jag int, bara jag orkar ta tag i det...

Nu ska jag försöka få tag i sömnen, klockan är nu 3.35...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Allvarlig allergisk reaktion

I'm back med corona!

En annorlunda sommar