Ingen röst

Ja de väl int helt ovanligt att bli sjuk när man börjar på nytt ställe med nya bobbor.  De börja i helgen (12-13.10) med flunssa. Jag gjorde inget annat än vila hela helgen å jag blev bättre. Var på jobb på måndagen, lite märkte jag att rösten var annorlunda men bara lite. Tisdag när jag stiger upp å pratar med mig själv, (gör de alltid för att kolla att jag kan prata efter den gången jag inte kunde prata) då märker jag att jag har ingen röst. Och jo flunssan är värre igen. Ja int kan man ju fara på jobb utan röst, int iaf i mitt jobb. Nå tänker jag, jag är tyst nu hela dagen då. De så jobbigt att vara tyst, extra jobbigt att vara hemma när du måst, de kommer så myky tankar å funderingar. Jag tänkt om jag fixar lite hemma tillika, typ tvättar å sånt så håller jag mig lite igång. Gick bra att få maskin på men när de sku hängas upp had jag inga krafter. Had ju fått stegring å vat helt slut. Fick ta lite i gången. Jag är livrädd att bara ligga stilla längre stunder eftersom det var det jag gjorde då jag tappa talet å int visst hur man laddar telefon osv. Så jag är upp med jämna mellanrum. Int smakar de med nå att äta heller men ha fått order om att äta med jämna mellanrum så äter nog. Nu har man ju fått söka och se vad man har hemma.

Te och näsdukar och bra program

Igår onsdag var jag också hemma. Tyckte rösten blev bättre, jo kanske stundvis men fick nog meddela att jag måst vara hemma idag också. Sa jag redan att det är jobbigt? Jo jag har dåligt samvete när jag just börjat nytt jobb är borta redan men samtidigt vet jag att jag int kan vara på jobb utan röst. De som.ändå är mest jobbigt är alla tankar och funderingar och känslor som kommer. I tisdags sku jag haft träff med en vän, i onsdags sku jag träffa min guddotter och idag sku jag träffa en vän som nu bor i Vasa och är hemma. Men umgås nu sen när man int har nå röst  Och imorgon fredag är det meningen att jag ska åka till Åland. Det går ju inte utan röst. Suck!

Greta sockor värmer skönt

Idag har jag läkare, jag fundera hur ska jag kunna prata där? Tänkt jag skriver på en lapp å bara svarar på frågor läkarn ställer. Få se hur de går. Nåja nu har jag fått skriva av mig lite. Jag ska försöka orka ta en dusch just. Hoppas man sku känn sig lite "piggare" efter de.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Allvarlig allergisk reaktion

I'm back med corona!

En annorlunda sommar